Vicieuze cirkel ​

Gemiddeld komt zo’n 75 procent van de mensen op de website van een groepsaccommodatie en 99 procent daarvan verlaat die website weer en boekt op een andere manier. Lees: boekt via de grote boekingsites.

Leisure Promotie levert software. “Die software overtuigt mensen een boeking te doen via één van de kanalen van de eigenaar van de huiseigenaar van de groepsaccommodatie zelf. 

Voor het gebruik van de software betaald de huiseigenaar slecht € 10,- per boeking. 

Klantreis

  • Deze boekingsite werkt met huiscodes en fictieve namen, maar wat is nu eigenlijk de naam van de groepsaccommodatie?
  • Ik kan op deze boekingsite niet gemakkelijk doorklikken naar de website van de groepsaccommodatie.
  • Ik krijg op deze boekingsite niet de huiseigenaar aan de telefoon maar een medewerkster van de boekingsite.
  • Ik heb op deze boekingsite een rekenmachine nodig om de totaalprijs uit te rekenen.

Gemiste kans

Ergernissen weerhouden groepen er niet van om volgend jaar toch weer opnieuw te boeken via een boekingsite. Hier laten groepsaccommodaties kansen liggen. 

Groepsaccommodaties hebben waardevolle gastdata waar niets mee gedaan wordt ook hier laten groepsaccommodaties kansen liggen. 

Leisure Promotie heeft een juridische manier gevonden om die gastdata in te zetten ten behoeve van de groepsaccommodaties. 

We gaan gasten actief benaderen zodra er voldoende groepsaccommodaties meedoen er er voldoende aanbod is.

Data

Om een volledig proces in kaart te kunnen brengen, is het wenselijk of zelfs onmisbaar dat de gegevens van gasten in één systeem staan. Zo kan je makkelijk en overzichtelijk een volledige geschiedenis van de gast terugvinden.

Door middel van databestanden kun je afleiden wie de bezoekers zijn en waar ze vandaan komen. Het is een efficiënte manier om gasten beter te leren kennen en deze data in te zetten voor het genereren van meer rechtstreekse boekingen.

Data vertelt ons meer dan wij weten!

Vis in eigen vijver

In plaats van alleen maar te investeren in commissies voor boekingsites, zouden huiseigenaren ook moeten investeren in software en het verhogen van hun directe boekingen.

Leisure Promotie kan jou daar mee helpen en samen met jou bouwen aan een duurzame toekomst voor jouw groepsaccommodatie. 

Hoe meer huiseigenaren onze software afnemen hoe eerder we data driven marketing kunnen gaan inzetten om de vis (lees groepen) in onze eigen vijver te houden.

Als je al gebruik maakt van boekingssoftware kunnen we je via iCal koppelen met Het Leukste Groepsuitje. Iedere huiseigenaar kan dus meedoen.