Vicieuze cirkel ​

Gemiddeld komt zo’n 75 procent van de mensen op de website van een groepsaccommodatie en 99 procent daarvan verlaat die website weer en boekt op een andere manier. Lees: boekt via de grote boekingssites.

Leisure Promotie levert reserveringssoftware plus een gratis boekingssite. “De reserveringssoftware overtuigt mensen een reserveringsaanvraag te doen via de website van de huiseigenaar. De gast kiest een aankomstdatum en ziet direct de prijs en hoeft niet te zoeken. 

We vergroten de vindbaarheid van jouw groepsaccommodatie en plaatsen jouw groepsaccommodatie op onze gratis website Het Leukste Groepsuitje

Voordelen

Ergernissen van consumenten

  • Deze boekingsite werkt met huiscodes en fictieve namen, maar wat is nu eigenlijk de naam van de groepsaccommodatie?
  • Ik kan op deze boekingsite niet gemakkelijk doorklikken naar de website van de groepsaccommodatie.
  • Ik krijg op deze boekingsite niet de huiseigenaar aan de telefoon maar een medewerkster van de boekingsite.
  • Ik heb op deze boekingsite een rekenmachine nodig om de totaalprijs uit te rekenen.

Gemiste kans

Ergernissen weerhouden groepen er niet van om volgend jaar toch weer opnieuw te boeken via de gevestigde boekingsportals. Hier laten groepsaccommodaties kansen liggen. 

De macht van boekingssites wordt steeds groter.  De enige die hier verandering in kan brengen ben jij als huiseigenaar en Leisure Promotie wil jou daar graag bij helpen. 

Veel gasten zullen zicht misschien oriënteren op boekingsportals maar gaan vaak ook even kijken bij de website van de huiseigenaar. Met goede en herkenbare reserveringssoftware ben je als huiseigenaar 24/7 online te reserveren en een rechtstreekse boeking levert je direct geld op!

€ 10,- of € 200,- per boeking?

Huiseigenaren die samenwerken met boekingsportals zijn voor tien boekingen op jaarbasis ongeveer € 200,- per boeking kwijt.

Voor een rechtstreekse boeking via de eigen website of een rechtstreekse boeking via Het Leukste Groepsuitje is diezelfde huiseigenaar € 10,- per boeking kwijt. 

Een boekingsmodule op je eigen website gaat je meer rechtstreekse boekingen opleveren. Maar een boekingsmodule in een verouderde website gaat niet werken. 

Huiseigenaren met een prima eigen website in combinatie met onze boekingsmodule kregen dan ook aantoonbaar meer rechtstreekse boekingen.

Vis in eigen vijver

In plaats van alleen maar te investeren in commissies voor boekingsites, zouden huiseigenaren dus ook moeten investeren in software dat bijdraagt aan het verhogen van directe boekingen. Leisure Promotie wil samen met jou bouwen aan een duurzame toekomst voor jouw groepsaccommodatie. 

We zijn al jaren bezig met het vastleggen van klantdata in onze database en kunnen gericht terugkerende gasten gaan benaderen via data driven marketing. We gaan deze techniek echter pas inzetten als er voldoende groepsaccommodaties met ons meedoen. 

Huiseigenaren die al voorzien zijn van boekingssoftware kunnen we via iCal koppelen met Het Leukste Groepsuitje. Iedere huiseigenaar kan dus meedoen.

Het idee is om de vis (lees groepen) in onze eigen vijver te houden.