contact-met-huiseigenaar-groepsaccommodatie

Direct contact met de huiseigenaar van een groepsaccommodatie

De digitalisering heeft ook in de groepsaccommodatie branche een grote vlucht genomen. Zo zie je dat steeds meer consumenten boekingssites gebruiken in de oriëntatie fase. Direct contact met de huiseigenaar is op dergelijke sites meestal niet mogelijk. De originele naam van de groepsaccommodatie of een link naar de website van de groepsaccommodatie zal je ook niet snel tegenkomen. Boekingssites doen er dus alles aan om de conversie (boekingen) via hun portal te laten plaatsvinden. De consument wordt bewust weggehouden bij de huiseigenaar. 

Weerstand bij de consument

Als eigenaar van een groepsaccommodatie spreek ik regelmatig met onze gasten. Je merkt dan ook dat er een spanningsveld is bij de consument. Enerzijds vind men grote boekingssites prettig, anderzijds mist men het menselijk contact met de huiseigenaar. 

Dit spanningsveld kwam ook naar boven bij een recent onderzoek waarin 73 procent van alle consumenten aangeeft bij voorkeur een reis of verblijf via digitale kanalen te boeken. Tegelijkertijd verlangt maar liefst 75 procent de mogelijkheid om snel met een medewerker te kunnen communiceren.

Menselijk contact

Vooropgesteld kan worden dat digitalisering belangrijke voordelen heeft en niet meer weg te denken is. De consument moet 24/7 kunnen reserveren. De waarde van eenvoudig menselijk contact valt nauwelijks te onderschatten. Dit geldt dus ook voor de groepsaccommodatie-sector. Geen enkele huiseigenaar zit te wachten op kotsende studentengroepen in zijn groepsaccommodatie, mede daarom vindt er vooraf vaak even een gesprek plaats. 

Deel dit bericht

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email